یک برنامه ویژه در موزه سینما برای تولد عباس کیارستمی

3 ماه قبل | 08:34

ویژه برنامه کیارستمی به مناسب سالروز تولد این هنرمند در قالب اجرای یک پادکست حضوری و نمایش فیلم در موزه سینما برگزار خواهد شد.
اول تیرماه همزمان با زادروز زنده یاد «عباس کیارستمی» ویژه برنامه این هنرمند فقید با موضوع ” تولدت مبارک عباس کیارستمی”» در موزه سینما برگزار می‌شود.
این برنامه همراه با اجرای پادکستی از زندگی و فعالیت‌های عباس کیارستمی همراه خواهد بود که توسط شهراد بانکی و مژگان اصغری اجرا خواهد شد.
طبق اعلام روابط عمومی موزه سینما، بعد از اجرای پادکست فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» نمایش داده خواهد شد و بعد از نمایش فیلم، سیف‌الله صمدیان سازنده اثر (عکاس، مستندساز، مدرس بین الملل) درباره فیلم و زنده یاد عباس کیارستمی صحبت خواهد کرد.
این برنامه اول تیرماه ساعت ۱۷ در سالن فردوس موزه سینما برگزار خواهد شد و حضور برای علاقه‌مندان آزاد است.
نان و کوچه، مسافر، گزارش، همسرایان، خانه دوست کجاست، مشق شب، کلوزآپ، زندگی و دیگر هیچ، زیر درختان زیتون، طعم گیلاس، باد ما را خواهد برد، کپی برابر اصل و مثل یک عاشق از جمله آثاری است که زنده یاد کیارستمی در کارنامه هنری خود داشت.
مستند «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» یک پرتره سینمایی درباره عباس کیارستمی است که سیف‌الله صمدیان به عنوان دوست و همکارش آن را از میان تصاویر مربوط به سفرهای مشترک در داخل ایران ساخته است.
هدف اصلی این فیلم بنا به گفته صمدیان، نمایش ۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه از زندگی و کار عباس کارستمی است به احترام و به یادگار ۷۶ سال و ۱۵ روز از سفر خلاقانه مردی که در دهه هفتاد زندگی‌اش حتی، گویی جهان را از چشم کودکی هفت ساله می‌دید؛ پر از تازگی و شگفتی بی‌آنکه به «روزمرگی در نگاه» دچار شود.
این مستند اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در سال ۲۰۱۶ تجربه کرد و تاکنون در ده‌ها جشنواره سینمایی در سراسر جهان روی پرده رفته است.
«دبورا یانگ» منتقد نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر در یادداشتی درباره مستند «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با کیارستمی» نوشته است: “این فیلم بازتاب سادگی، نگاه و مدرنیسم ذاتی خود کیارستمی است و نمونه دیگری از تاثیر او بر فیلمسازی ایران است. سیف‌الله صمدیان در این مستند بدون مصاحبه و روایت، مخاطبان را به سکانس‌هایی از زندگی و کار کیارستمی در مقابل و پشت دوربین می‌برد. ”

اخبار مرتبط

حفاظت از موسیقی نواحی باید به میراث فرهنگی سپرده شود/ جشنواره جوابگوی تنوع قومیت‌ها و فرهنگ‌ها نیست

 یکی از موضوعات بسیار مهم در گنجینه فرهنگ و هنر کشور، توجه به موسیقی نواحی کشور است. این اهمیت...
23 ساعت قبل

جشنواره سینمای جوان در مشهد؛ فرصتی برای رشد

جواد علیزاده از اهمیت برگزاری جشنواره‌های سینمایی برای توسعه فرهنگی و هنری مشهد گفت و به نقش این جشنواره‌ها...
23 ساعت قبل

اولین نمایشگاه انفرادی محمدجواد خدابنده

محمد جواد خدابنده، متولد ۱۳۷۶ در مشهد، عکاسی را به صورت خودآموز از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است. او...
5 روز قبل

انتشار یک آلبوم موسیقی در تقابل با هوش مصنوعی!

گروه موسیقی «تارنوش» در تازه‌ترین فعالیت اجرایی خود، مجموعه موسیقایی «انسان» را در قالب آلبوم با آهنگسازی و تنظیم...