رویداد «هنر فراتر از واقعیت» برگزار شد + گزارش تصویری

2 ماه قبل | 12:09

به گزارش هنر مشهد ، رویداد “هنر فراتر از واقعیت” به همت گالری هیچا و خانه عکس جهاد دانشگاهی در فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد. این رویداد که در تاریخ سی ام تیرماه هزار و چهارصد و سه برگزار شد، به بررسی اقتصاد هنر و ارتباط آن با تکنولوژی‌های نوظهور، با تمرکز بر جهان ان اف تی و هنر دیجیتال پرداخت.
محسن سراجی، مدیر خلاقیت و آینده پژوه، در سخنرانی خود به تاثیر تکنولوژی‌های نوظهور بر اقتصاد هنر پرداخت. او با ارائه نمونه‌هایی از کاربرد این تکنولوژی‌ها در دنیای واقعی، به چگونگی تغییر نحوه خلق، خرید و فروش آثار هنری اشاره کرد.
امیر کریمی، دیجیتال آرتیست و فعال در حوزه ان اف تی، سخنران دیگر این مراسم بود. او به طور مفصل به جهان ان اف تی و هنر دیجیتال پرداخت و مفاهیمی مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، بلاک‌چین و بازارهای دیجیتال را تشریح کرد. کریمی همچنین نحوه فروش و شبکه سازی در آثار هنری دیجیتال را به حضار آموزش داد و به فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی هنرمندان در این حوزه اشاره کرد.
حضور اساتید و پیشکسوتان عرصه عکاسی مشهد در این رویداد، فضایی صمیمی و پویا ایجاد کرد و فرصتی برای تبادل نظر و گفتگو بین هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر فراهم کرد.
رویداد “هنر فراتر از واقعیت” گامی در جهت معرفی و ترویج هنر دیجیتال در ایران بود و به هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر اطلاعات و آگاهی‌های مفیدی در مورد این حوزه نوظهور ارائه کرد.

اخبار مرتبط

حفاظت از موسیقی نواحی باید به میراث فرهنگی سپرده شود/ جشنواره جوابگوی تنوع قومیت‌ها و فرهنگ‌ها نیست

 یکی از موضوعات بسیار مهم در گنجینه فرهنگ و هنر کشور، توجه به موسیقی نواحی کشور است. این اهمیت...
20 ساعت قبل

جشنواره سینمای جوان در مشهد؛ فرصتی برای رشد

جواد علیزاده از اهمیت برگزاری جشنواره‌های سینمایی برای توسعه فرهنگی و هنری مشهد گفت و به نقش این جشنواره‌ها...
21 ساعت قبل

اولین نمایشگاه انفرادی محمدجواد خدابنده

محمد جواد خدابنده، متولد ۱۳۷۶ در مشهد، عکاسی را به صورت خودآموز از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است. او...
5 روز قبل

انتشار یک آلبوم موسیقی در تقابل با هوش مصنوعی!

گروه موسیقی «تارنوش» در تازه‌ترین فعالیت اجرایی خود، مجموعه موسیقایی «انسان» را در قالب آلبوم با آهنگسازی و تنظیم...