عصر دل‌انگیز ژاپنی در شهر کتاب مشهد

جواد لگزیان

در یک نشست صمیمی با شرکت پرشور دوست‌داران مطالعه و علاقمندان کتاب در مشهد جمعه ۱۸ اسفند کتاب جدید منصور ضابطیان رونمایی شد.

کتاب «دو دستی» جدیدترین سفرنامه‌ی منصور ضابطیان است که نوشته‌ها و عکس‌های سفر او به ژاپن را در بر گرفته و به همت نشر مون به چاپ رسیده است.

ضابطیان در جریان این گردهمایی دوستانه با اظهار خوشحالی بسیار از حضور در شهر باصفای مشهد از تمیزی و بهداشت بی‌نظیر کوچه و خیابان و شهر و روستا در ژاپن و کار و تلاش مردم این کشور سخن گفت و اشاره‌ای به پایین بودن حقوق مردم سخت‌کوش ژاپن هم داشت. این گردشگر و نویسنده خوشنام و دوست‌داشتنی در ادامه صحبت‌های خود از سفر به عنوان رویدادی یاد کرد که می‌تواند انسان را اهل مدارا و دوستی کند و به او بردباری و آشتی بیاموزد. در فرازی جالب از سخنان خود ضابطیان در بزرگداشت مقام زن از تلاش و از خود گذشتگی زنان خانه‌دار یاد کرد و از شرکت‌کنندگان خواست این زنان از خود گذشته و بامحبت را تشویق کنند.

 روخوانی کتاب، پرسش و پاسخ صمیمی با علاقمندان، مراسم جالب رونمایی و امضا و عکسهای یادگاری با شیفتگان کتاب و فرهنگ بخشهای دیگر این برنامه به یاد ماندنی بود که با استقبال شایان مخاطبان روبرو شد و عصری دل‌انگیز سرشار از روشنایی و آگاهی را به همگان بخشید.

مقالات

تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر انتخاب مقصدهای گردشگری

رسانه‌های اجتماعی نقش کلیدی در شکل‌دهی به انتخاب‌های گردشگران ایفا می‌کنند. این رسانه‌ها با ارائه اطلاعات، تصاویر و نظرات کاربران، تأثیر بسزایی بر تصمیم‌گیری افراد در انتخاب مقاصد گردشگری دارند. با این حال، چالش‌های محتوایی نیز در این حوزه وجود دارد که می‌تواند بر تجربه گردشگری تأثیر منفی بگذارد.

سیاست زدگی زیباسازی شهری!

زیباسازی شهری نیازمند رویکردی جامع و تخصصی است همچنین کمک گرفتن از دانش و تجربه کارشناسان حوزه های تخصصی اما متأسفانه در بسیاری از شهرهای ما به سیاست‌زدگی و تصمیم‌گیری‌های نامناسب دچار شده است.

داستان بگویید، برند بسازید

داستان‌گویی یا استوری‌تلینگ از دیرباز یکی از ابزارهای قدرتمند در انتقال مفاهیم، فرهنگ و تجربیات انسانی بوده است. این هنر که از زمان‌های باستانی برای حفظ و انتقال دانش استفاده می‌شد، امروزه در برندسازی نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

طراحی بازی راز و رزم: بازگشت اسطوره‌ها به نبردی مدرن

در دنیای پرشتاب امروز، ارتباط با نسل جوان و انتقال ارزش‌های فرهنگی به آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای این منظور، استفاده از زبان هنر و سرگرمی است. در این راستا، مرکز آفرینش و توسعه فضاهای هنری سراج، با رویکردی نوآورانه، به سراغ طراحی بازی فکری «راز و رزم» رفته است.